Воаяжите на правителствените самолети със спортисти са стара практика. bTV разполага със справката на шефа на Авиоотряда до премиера, която показва, че за последите 3 години в правителствения Еърбъс са летели и ЦСКА и Локомотив-София.
Авиоотряд 28 отказа справка за всички извършвани полети. Футболните отбори обаче се появяват в ежегодните доклади на капитан Пенчо Пенчев до премиера. А причината е, че са забавили плащания по фактури.
ЦСКА са ползвали самолета най-малко три пъти - за гостуванията си в Уелс и Истанбул през 2010-а и за пролетна подготовка миналата година. През юли 2011 Локомотив София пък е пътувал до Полша за мач с футболния отбор Шльонск. Един такъв полет им струва между 20 и 30 000 лева.
Полетите със спортисти били традиция още от предишни правителства. Тази година обаче българският футбол претърпя крах в евротурнирите и клубовете ни нямат много поводи да летят.
Така и премиерът обясни причината да даде правителственият самолет да превози неговите "тигри" от Бистрица.
„И затова ги даваме да се возят който ги поиска, просто да не стоят на земята. Иначе трябва да пратим пилотите да летят с други авиокомпании, щото не могат да наберат часове. Бойко Борисов каза премиерът на 14 септември.
Всъщност пилотите на Авиоотряда винаги са поддържали форма на самолети на други авиокомпании. Докладът до премиера показва, че те са пролетели 5-6 пъти повече часове с други оператори, отколкото с държавните самолети и хеликоптери.
Според годишните доклади големият Ербъс А319 лети около 70 пъти или 140 часа годишно. Много по-често авиоотрядът вдига във въздуха 9-местният Фалкон и новичкия хеликоптер Аугуста, който взе от Гранична полиция.