Най-големият проблем у нас са високите цени, смятат 44% от българите. На второ място 12% са посочили пандемията, а на трето 11% са отговорили корупцията.

Това сочат данните от проучване на „Тренд“ по поръчка на в. "24 часа", направено между 12 и 19 януари.

След тях продължават да доминират социалните проблеми – повишаване на доходите, обедняването и здравеопазването.

Повишаването на цените се явява основно предизвикателство пред новия кабинет. Половината от българите смятат, че поскъпването е с над 20%.

Близо една трета са на мнение, че повишаването е между 10 и 20%. Опцията, че поскъпването е между 5 и 10% е посочена от една десета от запитаните, а само 1% заявяват, че покачването на цените е под 5%.

Сходни са стойностите на положителна и отрицателна оценка за кабинета на Кирил Петков.

Запазва се електоралната структура от последните избори, показват още данните.

Само два месеца след последните предсрочни парламентарни избори електоралната картина е структурно идентична с изборния резултат.

„Продължаваме промяната“ е първа политическа сила с 26,4% от заявилите, че ще гласуват на евентуални избори. ГЕРБ остават близко до изборния си резултат с 22,3%. БСП и ДПС са сходни като резултат - съответно с 11,5% и 10,9%.

Проучването се провежда на територията на страната и не се отчита потенциалът на формациите от чужбина, което може да размести позициите на БСП и ДПС, уточняват социолозите. 

Пета политическа сила остава „Има такъв народ“ с 8,1% от заявилите, че ще гласуват, а шести са „Демократична България“ с 6,8%.

Регистрира се лек ръст при „Възраждане“ в сравнение с изборния им резултат, като партията се ползва с подкрепата на 5,9% от заявилите, че ще упражнят правото си на глас при нови избори. Под парламентарната бариера остават „Изправи се БГ! Ние идваме“ с 1,9% и ВМРО с 1,1%. 

Проучването на „Тренд“ е по поръчка на вестник "24 часа", посветено на нагласите на българите спрямо основните институции, партии и актуални проблеми. Изследването е реализирано в периода между 12 и 19 януари чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" чрез таблет сред 1004 души на възраст над 18 г.