7 формации със сигурност влизат в следващото Народно събрание, а 2 са на ръба да преминат 4-процентната бариера.

Това сочи проучване на агенция „Тренд“ за електоралните нагласи преди вота на 27 октомври, поръчано от „24 часа“. Изследването е реализирано в периода между 17 и 24 септември 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1003 души на възраст 18+. 

ГЕРБ-СДС запазват лидерската си позиция с подкрепа 24,8% от всички гласуващи.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Битката за второто място остава с неясен край. „Възраждане“ отбелязва лек ръст спрямо последните парламентарни избори през юни и се подрежда на втора позиция с 15,6% от гласуващите.

Снимка: Тренд

Плътно след тях е ПП-ДБ с 15,1% подкрепа от гласуващите. Коалицията около Ахмед Доган – „Алианс за права и свободи“, се ползва с подкрепата на 8,5% от гласуващите.

С изравнени позиции са „БСП – Обединена левица“ (6.9%) и „Има такъв народ“ (6.9%).

Формацията около Делян Пеевски – „ДПС – Ново начало“, се ползва с подкрепата на 5,8% от заявилите, че ще гласуват на предстоящите избори.

Партията на Радостин Василев МЕЧ (3,5%) и „Величие“ (3,4%) остават под парламентарната бариера, но с шансове за парламентарно представителство, уточняват от „Тренд“.

Делът на анкетираните, посочили, че ще гласуват с опцията „не подкрепям никого“, е 3,9%.

Очакваната избирателна активност според данните от проучването е между 2 млн. и 2,2 млн. души. 

В проучването са тествани две твърдения относно евентуалните компромиси след изборите. Твърдението „след изборите партиите трябва да направят необходимите компромиси, за да се състави редовно правителство“ събира подкрепата на 2/3 от пълнолетните българи, докато 19% са на мнение, че „ако след изборите компромисите са твърде големи, по-добре да има отново избори“. 

Снимка: Тренд

Данните са от проучване на „Тренд“ по поръчка на „24 часа", посветено на нагласите на българите на старта на предизборната кампания. Изследването е реализирано в периода между 17 и 24 септември 2024 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1003 души на възраст 18+.