Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания „Железопътна инфраструктура“. 

Причината е занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Министерство на транспорта

Последният случай е от вчера в участъка Мирково – Долно Камарци, където 5 вагона излязоха от релсите, вероятно заради лошото състояние на железопътната инфраструктура.

Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване да установи причините, съобщават от Министерството на транспорта.

Преди седмица пътнически влак по линията София-Варна дерайлира през нощта край гара Своге. За щастие нямаше пострадали.

Седмица по-рано товарен влак дерайлира в участъка Юнак-Величково край Варна.

Миналия октомври за секунди се размина челен сблъсък между два влака на гара Караджалово. Тогава бързият влак за Бургас преминава на червено, а срещу него в същото време се движи мотрисата за Пловдив. Спасява ги бавната скорост.

От БДЖ тогава обявиха, че причината за опасното разминаване е човешка грешка.

„Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България“, категоричен е министър Гвоздейков.

По думите му ситуацията от вчера отново доказва, че има проблем с управлението на системите за безопасност на жп превозите.

„Освен директора и председателя на борда, отговорност трябва да понесат и служителите, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние“, каза още транспортният министър.