Вчера беше възстановено движението на товарни автомобили над 10 тона по Дунав мост. Въпреки това, опашки от тирове се вият пред другите гранични пунктове.

След близо 3 денонощия престой по улиците на Свищов, камионите, значително са намалели. След толкова чакане Валентин Георгиев е 11-и на опашката. От понеделник кабината на камиона е негова спалня, кухня и баня.

„В началото беше много забавено. Нямаше много организация, ама сега, както виждам, са пуснали и други фериботи”, заяви той.

„Един курс вместо да го направим за 2 дена, ние ще го направим за 5 дена. Надявам се да не се отрази на мене, ама на шефовете не знам”, казва шофьорът.

Фериботната линия Свищов – Зимнич не е предвидена за голям трафик. Нормалният капацитет е да обслужва 70-80 автомобила на ден.

„Мобилизирахме всички сили, удвоихме капацитета и в момента можем да превозваме около 150 автомобила денонощно”, обясни Никола Попов, управител на Фериботен комплекс – Свищов.

На шофьорите са раздадени сандвичи и вода. Монтирани са и химически тоалетни. Инфраструктурата на града обаче не може да поеме огромния трафик.

„Нашата пътна инфраструктура е доста компрометирана. На практика е срината, говоря за републиканската пътна мрежа. От много години поставям въпроса. 14 години съм кмет на Свищов и 14 години я коментирам”, заяви градоначалникът Станислав Благов.

Третата платформа, за която се водеха преговори да бъде изпратена от Гюргево, все още не е пристигнала. Ако не се образува нова колона, е възможно камионите да бъдат превозени само с двете налични платформи до вечерта.