Ръст на тежките катастрофи, но спад на жертвите на пътя. Това показват данните на МВР от началото на годината досега.
2610 са тежките пътни инциденти към днешна дата – с 46 по-малко от тези през същия период миналата година.
В същото време загиналите са 154-ма, а ранените над 3200.
Най-много инциденти са станали в Пловдив. За три месеца там тежките катастрофи са над 190 – с 11 загиналите и 240 ранени.
На второ и трето място се нареждат София и Варна.
Според доклад, публикуван в сайта на Министерството на правосъдието, осъдените водачи, причинили тежки катастрофи, най-често са на възраст между 30 и 39 години – 23% от всички осъдени. На второ място се нареждат младежите между 18 и 24 години.
Най-често тежките инциденти в Пловдив се случват на булевардите „Руски“ и „Санкт Петербург“. Тези трасета са опасни и за шофьорите, и за пешеходците. За два месеца над 10 са загиналите там.
„Несъобразеното шофиране, високата скорост и липсата на опит при младите шофьори“, тези причини за катастрофите изброява Нина Иванова.
Статистика показва, че в града повечето от тежките ПТП-а са причинени от млади шофьори или от водачи, употребили опиати. Експерти определят областта като най-натоварена откъм трафик.
„Защото в Пловдив, освен че преминава магистрала „Тракия“, имаме и друг критичен участък – пътищата Плодив-Карлово и Смолян-Асеновград. Тези три критични трасета водят до многото на брой катастрофи. Липсват и стационарни камери – това също е проблем“, каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Подобна е ситуацията и в София. На Околовръстен път са заснети едни от най-големите скоростни нарушения в столицата. Там се шофира с над 200 километра в час при ограничение от 80 километра в час.
На поставеното електронно табло за скорост се вижда, че не липсват нарушения. Част от водачите шофират със 100 километра в час. Други намаляват при вида на камера, която снима.