Тапи по магистралите ще има и през летните отпуски. Причината е, че три участъка на „Хемус” и „Тракия” ще останат затворени и след първи юли.

Виадуктът край Елешница, на един от изходите от София ремонтите ще продължат през цялото лято. Мостът „Бебреш” на магистрала „Хемус” и 67-мия километър на „Тракия” също остават затворени през лятото.

Причината е че пътя не е пипван от десетилетия и целият този участък трябва се изрови до основи. От пътната агенция обясниха, че нямат представа какво ще открият под слоевете асфалт.

Заради ремонтите през лятото ще се пътува трудно, предупредиха от регионалното министерство.

„За първи път от 20 години ние имаме едни допълнителни 100 милиона, които не са за кръпки, а са за едно качествено и изцяло ново ремонтиране на автомагистралите в старите участъци. Това предполага по-сериозни и дългосрочни строителни дейности и е задължително затварянето на пътните участъци”, обясни министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Ремонтираните участъци по магистралите ще са не повече от 700 метра, но и те са достатъчни, за да затруднят инфарктния трафик през отпуските. Като най-проблемен се очертава виадуктът на „Тракия”.

„Знаете, вече беше демонтирано дясното платно изцяло и се изгради наново. Тази година ще бъде направено лявото по същия начин. Това няма как да не доведе до отбиване на движението само в едното платно, в посока Бургас”, обясни Георги Златев от АПИ.

В района и сега движението затруднено, а десетки шофьори не знаят как от второкласните пътища да се качат на аутобана, твърдят от близката бензиностанция.

„Стигат до нас, питат, после връщат обратно. Всеки втори, който спира, пита как да се качи на магистралата. На този възел по-надолу хората влизат в насрещното – цяло чудо е, че не е станала някоя катастрофа досега”, коментира Георги Маринов.

От пътното обещават, че големите ремонти ще спрат от първи юли до първи септември, с изключение на трите проблемни района, които са амортизирани и не са поправяни от 40 години.

Освен това общините ще получат дарение от 60 000 кубика фрезован материал от големите ремонти по магистралите, за да закърпят дупките по пътищата между селата. Къде и при кой кмет ще отиде настилката ще реши националното сдружение на общините.