Очаквано, по празниците такситата са по-малко, а пътниците - повече. В новогодишната нощ намирането на кола е по-трудно, а някои шофьори завишават тарифата.
На миналата Нова година Ася Боборачка чака над 30 минути за такси и накрая плаща почти тройна цена, за да се прибере.
„Когато ни качи просто за разстоянието от НДК до хотел „Плиска”, което е около 5-6 километра, той пожела над 20 лева и естествено ние се съгласихме, тъй като нямахме друг вариант”, спомня си Ася.
Шофьорите в големите таксиметрови компании са категорични, че те не работят на различна тарифа. Но признават, че при някои техни колеги цените не са еднакви.
„Има колеги, които са в други фирми, които са на по-високи цени. Така си работят, така са преценили. Но в тази фирма, в която съм аз, могат да се оплачат, могат да ме глобят, могат да ме изхвърлят от фирмата”, обяснява таксиметровият шофьор Румен Маринов.
Съветът към хората е да не се колебаят да търсят права си.
„Гражданите, които са ощетени или твърдят, че са ощетени, трябва да се обърнат и към превозвача. И другият вариант е, разбира се, да се сезира Комисията за защита на потребителите”, съветва Карлос Контрера, председател на Комисия по транспорт и туризъм, СОС.
Измамените клиенти могат също да подадат сигнал в агенция „Автомобилна администрация”, откъдето ще направят проверка на съответния водач и автомобил. Но не веднага в новогодишната нощ. Тази година е установен само един случай на манипулиране на таксиметров апарат чрез помпа и глобата е 500 лева.