Две чисто нови гари ще бъдат изградени до края на 2020 г. в столицата. Това са гара „Обеля” и гара „Костенец“ обяви генералният директор на ДП „Национална компания Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски, цитиран от БГНЕС.

Снимка: БГНЕС

Той и транспортният министър Росен Желязков дадоха старт на реконструкцията на гара „Подуяне“ и направиха символична първа копка на обекта.

Снимка: БГНЕС

Новата гара „Обеля“ ще има връзка с влаковете от и за гара „Волуяк” и ще бъде в непосредствена близост до метростанция „Обеля”, за да даде възможност за прекачване на пътници между двата вида транспорт.

Снимка: БГНЕС

„Предвиждаме също така модернизация на 14 гарови комплекса и шест спирки, а с национално финансиране на 25 гари през тази година“, добави още Папукчийски.

Той обясни, че реконструкцията на гара „Подуяне“, който започна от днес ще продължи 15 месеца и ще струва 2,3 млн. лв., като за надзор ще бъдат дадени допълнително 185 хил. лв.

Снимка: БГНЕС

Министър Желязков обясни, че това е първият основен ремонт, който се прави на гарата от построяването ѝ през 1930 г.

„Оттогава има само частични ремонти, но никога не е имало генерален ремонт, такъв какъвто се предвижда от покрива, до детайлите, през инсталациите. Всички работи ще бъдат реновирани. Гарата е емблематична, защото съдържа в себе си ценни архитектурни елементи, които не са ѝ позволили да се превърне в културно-историческо наследство. След това имаме амбицията да я превърнем в обект от националното културно-историческо наследство“, заяви Желязков и добави, че по време на ремонта гарата ще продължи да функционира.

Снимка: БГНЕС

Министър Желязков каза още, че предстои да започне ремонт и на гарите „Искър”, „Казичене”, „Карнобат” и „Нова Загора” и увери, че инвестициите, които се правят в този вид транспорт не са спорадични, а тенденция, която държавата следва.