Стотици пътници останаха блокирани през нощта на летище София. Причината са закъснения на полетите на националния превозвач „България ер".
Пътниците от закъсняващите полети прекарват часове наред тук на софийското летище. Закъсняват полети до различни дестинации сред тях до Одеса, Бейрут, Тел Авив, Варна, Бургас, Брюксел. Оказва се, че някои от полетите закъсняват и повече от 3 часа.
Деница Димитрова е сред редовните потърпевши. Често ползва единствената самолетна линия, за да стигне от София до Варна.
„Последните два месеца закъсненията от час и половина два са просто почти винаги, почти всеки полет, особено вечерните полети най-много закъсняват”, разкрива Деница.
От „България еър" твърдят, че закъсненията не са тенденция. През изминалата нощ те се дължали на проблеми по летищата в Европа през уикенда като метрологични условия и натоварен трафик.
Така се натрупали закъснения и при следващите полети. При забавяне над 3 часа имаме право на обезщетение между 250 - 600 евро. Закъснение над 2 часа също ни дава права.
„В точката на излитане компанията трябва да осигури грижа – това означава храна и напитки. Дали ще бъдат сандвичи, дали ваучери за близките кафета и ресторанти – това е избор на компанията!”, разяснява Богомил Николов от „Активни потребители".
Няма регламент, обаче, който да задължава авиокомпанията да уведоми пътникът със смс или имейл за закъсняващ полет. А пътуващите биха искали да бъдат предупредени.
„Поне смс (да пращат) – за да си знаем да си свършим някаква работа, да не стоим, да не висим на летищата, тъй като се получава един час преди полета трябва да си там и след това още два часа поне чакане е много неприятно, меко казано”, казва Деница.
Справка в полетната информация на летище София показва, че във вчерашния ден е имало и други закъсняващи полети.
Заради закъсненията на различни полети към различни дестинации и транспортното министерство разпореди проверка.