Столичната община настоява за по-голяма финансова подкрепа от държавата за градския транспорт заради пандемията от коронавирус и заради поскъпването на електроенергията. Необходимата сума за дофинансиране е 178 млн. лв. за 2022 г. от държавния бюджет за тази година.

Столичната община очаква и 50 млн. лв. по Регламент 1370 на Европейския съюз, стана ясно по време на пресконференция, на която бяха представени данните за актуалното състояние на обществения транспорт, пише БТА.

От СОС обясниха, че по-сериозната държавна помощ се налага заради пандемията и заради повишените цени на природния газ и тока. Въпреки това от Столичната община казаха, че си възвръщат доверието на пътниците, след като през първата година на пандемията от COVID-19 пътникопотокът е намалял.

Председателят на транспортната комисия към Столичния общински съвет Карлос Контрера заяви, че очаква министрите на транспорта и финансите да реагират.

"В никакъв случай не търсим конфликт, но искаме да бъдем чути и заедно с държавата да намерим решение", коментира той и посочи, че негативните сценарии може да са разреждане на обществения транспорт, влошаване на услугата, препълване на превозните средства, по-голям риск от зараза.

По думите на Контрера, след като има компенсации за бизнеса, трябва да има такива и за градския транспорт.

Екатерина Йорданова също посочи, че трябва да има справедлива финансова подкрепа за транспорта от държавата, както такава се дава за други сектори. По думите ѝ в момента има сериозни диспропорции, а секторът не може да се възползва и от мярката "60/40" от държавата.

Иван Кирилов, председател на федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа", предупреди, че дружествата в градския транспорт се затрудняват финансово. Той каза, че на държавата не се поставя ултиматум, но ако диалогът не е успешен, не се изключват и протестни действия. Той добави, че ситуацията е критична, а работниците очакват увеличение на заплатите.

На въпрос за евентуално увеличение на цената на билетите в градския транспорт заради необходимостта от дофинансиране, Зафир Зарков отговори: "Видно от данните, които имаме, приходите от продажба на превозни документи в нормалните години нарастват и сега, след пандемията, се възстановяват. Това ни дава основание на този етап да не коментираме възможност за увеличаване на цените на превозните документи".