Столична община представя предпроектно проучване за възможностите за развитие на Княжевския лифт и създаване на нова въжена връзка между квартал "Княжево" и местността Копитото.
Анализът е разработен от специализирана консултантска компания от Франция и разглежда различни технически, пространствени и инвестиционни сценарии за изграждане на съвременно лифтово съоръжение.
Съществуващият кабинков лифт е изграден 1962 г. и прекъсва работа през 1992 г. Капацитетът му е бил 600 души на час. Анализът установява, че машините, съоръженията и стълбовете са неизползваеми и не могат да се пуснат отново в действие.
В рамките на предпроектното проучване към консултантите са поставени следните въпроси:
- Възможно ли е използването на съществуващото трасе на лифта?
- Могат ли да бъдат използвани застроените петна на съществуващите станции при прилагане на нови технологии, без разширяване?
- Възможно ли е удължаване на първата станция до последната спирка на трамвай №5?
Консултантите идентифицират потенциално място за нова първа станция на бъдещия лифт до последната спирка на трамвай №5, което ще осигури удобна транспортна връзка.
От тази локация са разработени три варианта за трасе на новата въжена линия:
- Директна линия без междинна станция
- Линия с чупка при старата първа станция и използване на цялото старо трасе
- Линия до нова междинна станция, с използване на старото трасе до Копитото
Предложеният вариант предвижда използване на съществуващите стъпки на лифта, което запазва статута на съоръжението и не изисква нови процедури за обработване на ново трасе и носещи елементи.
Консултантите предлагат също да се проучи възможността за разширяване на функциите на крайната станция при Копитото, без промяна на застроеното петно на съществуващата станция.
Идеята е обектът да бъде развит като мултифункционално пространство с обществен и туристически характер, включително зона за посетители, ресторант, панорамна площадка, които да повишат атрактивността на района.
Планираното време за пътуване от първата станция в "Княжево" до Копитото, с прекачване на междинна станция, е около 11 минути. Предвижда се запазване на капацитет от 600 души на час.
В проучването са представени и сходни примери от други държави, при които цените на билетите за подобни съоръжения варират между 8 и 18 евро.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK



