Доходите ни растат с по-бързи темпове от разходите. Това показват последните данни на националната статистика.

А ето и за какво харчим най-много:

  • Най-голям дял от парите ни отиват за храна и безалкохолни напитки – над 29%.
  • Веднага след това се нареждат разходите за поддръжка на жилището, тези за данъци и осигуровки, както и за транспорт.
  • Значително по-малка част от бюджета ни отива за здравеопазване, култура и образование, облекло, цигари и алкохол.

Още статистиката отчита, че тримесечният общ доход средно на лице от домакинство нараства със 17,6% за година и достига 3 371 лв.

А тримесечният разход се увеличава с 13,7 на сто.

Усещат ли се домакинствата по-богати?

Противно на данните от статистиката домакинството на Наско Костадинов констатира друго. Въпреки че работи, разходите растат, а доходите не могат да настигнат темпа им на растеж.

През последните месеци е спрял парното, защото му е трудно да го плаща, но усеща как животът сериозно поскъпва.

Снимка: bTV

Синдикатите отчитат, че изпреварващ ръст на доходите спрямо инфлацията има, но за да заживеят по-добре домакинствата у нас, трябва тенденцията да се задържи с години:

„Последната една година - може би и заради намаляването на инфлацията, и заради реалния ръст на доходите, който се случи по отношение на минималните и средните заплати, може да се каже, че наистина този тренд е на път да се обърне“, заяви главният икономист на КНСБ Любослав Костов.

Според статистиката расте потреблението на плодове и месо. Докато най-голямо намаление има при потреблението на хляб и тестени изделия.

Снимка: bTV

А в търговията отчитат добри резултати през изминалата година и го обясняват с ръста на доходите:  

„Реалният ръст на доходите е над 10% като приспаднем инфлацията и това няма как да не се отразява в търговията на дребно, защото продажбите растат“, уточни изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Николай Вълканов.

От Сдружението за модерна търговия отбелязаха още, че идеята за 30 на сто таван на надценка при храните няма да бъде работеща мярка. Допуснаха обаче, че при следващия бойкот може да има отлив на клиенти, тъй като тенденцията е обща за много балкански държави.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK