Срочен договор няма да се подновява автоматично, ако няма писмено съгласие на абоната, решиха депутатите с приемането на закона за защита на потребителите. Мярката е срещу нелоялните практики на мобилни и кабелни оператори.

Ако съгласие липсва и е изтекъл срокът на договора, той ще стане безсрочен при същите условия. Предвижда се още клиентът да има право да го прекрати с едномесечно предизвестие и няма да дължи неустойки за това.

По повод на спорните договори, подновени по телефона, които предизвикаха множество жалби в Комисията за защита на потребителите, депутатите решиха такива споразумения да влизат в сила, когато е получено писмо със съгласие от абоната.

За нарушение на разпоредбите се предвижда глоба или имуществена санкция от 1000 до 3000 лв. за всеки отделен казус.

Законовите промени засягат и разпространението на телевизионни програми. Вече лицензираните оператори ще прилагат към списък с индивидуални имена програмите в ценовия пакет. Промени в този списък обаче ще стават само след писмено съгласие на потребителя и то след като операторът е уведомил за тях по „подходящ начин, който позволява възприемането им”. Ако такива промени са се случили без съгласието на клиента, той може да се откаже от договора си с един месец предизвестие без обезщетение.

От браншовата организация на кабелните оператори възроптаха срещу тази мярка. Те се опасяват от бюрокрацията, която ще настъпи.