Под мотото “Първите разказват” преподаватели, журналисти и студенти от катедра “Медии и обществени комуникации” (катедра на ЮНЕСКО по медийна и информационна грамотност и културни политики за устойчиво развитие) отбелязаха 20 години от създаването на специалност “Медии и журналистика” в УНСС.
Завършилите първия випуск споделиха своите лични истории от студентските години до реализацията им като професионалисти в сферата на медиите, комуникациите, продуцентството, мениджмънта и предприемачеството.
На събитието присъстваха основателите на специалността, студенти настоящи и бивши, журналисти и преподаватели. Сред възпитаниците на първия випуск са утвърдени журналисти, комуникационни специалисти, хора, изградили собствен бизнес.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Това са: главният редактор на вестник “Капитал” Ивайло Станчев, дългогодишният журналист, сега автор на DW и главен редактор на sCOOL Media Мария Милкова, водещият и продуцент в спортната редакция на bTV Илия Илиев, главният редактор на 3e News Георги Велев, заместник-главеният редактор на сайта на “Дарик” Владимира Малинова.
Сред тях са още Диана Йосифова - PR специалист, Биляна Еленкова - маркетинг експерт в “Мобайл Системс”, Владимир Николов - управител на ивент агенция Project 7, Боряна Цветкова - търговски директор на ЦУМ, Елена Геновска - режисьор на реклами и др., Асен Стоянов - специалист по сигурността в социалните мрежи в Telus - България. Личности, които са постигнали значиво професионално развитие.
Обучението по медии и журналистика в УНСС успешно интегрира дисциплини от различни сфери – медиазнание, политология, социология, публични комуникации, право. И
ма и силно конкурентно предимство с включените икономически и бизнес предмети с акцент върху финансирането на медийните организации, макро и микро икономика, творческата и други индустрии. Затова през 2014 г. се открива втора специалност – „Медия икономика“, с амбицията да се подготвят специалисти в областта на управлението на медиите и ресорни бизнес журналисти.
Балансираното съчетаване на практиката и теорията в образованието по медии и журналистика води до растящ интерес сред кандидат-студентите. В първия випуск през 2004 г. са приети 40 студенти, а за времето до 2024 г. те достигат общо 1240 души.
През настоящата година в специалността „Медии и журналистика“ са приети 35 студенти държавна поръчка и 100 студенти платено обучение, което бележи ръст от повече от 300 %. Голяма част от завършилите са добре разпознаваеми в медийната среда, но има и такива, които успешно са се развили в областта на връзките с обществеността, рекламата, дигиталните технологии, продуцентството, творческите индустрии и други.
Катедрата успява да поддържа връзки със своята алумни общност чрез различни формати като допълнителните обучения в т.нар. „Медийни класове“. Тук нашите възпитаници винаги откликват с удоволствие на поканите да се включват като гост-лектори.
Утвърдени имена от сферата на журналистиката, бизнес и икономическите медии, комуникациите и продуцентството присъстват на важни за катедрата събития, форуми и помагат на младите си колеги в професионалния им път с предложения за стаж и работа.
„За 20 години катедрата се разви положително в посока на изграждане на различни устойчиви във времето практики. Създадохме менторска програма, чрез която ангажираме студентите да бъдат автори във „Вестник на УНСС“ и да създават съдържание за нашия академичен живот в социалните медии. Утвърдихме събитието „Медийните класове“, което до момента има 6 издания и предстои седмото“, споделя доц. д-р Стела Ангова, ръководител на катедрата.
„Разширихме партньорствата на катедрата и членствата на преподавателите в български и международни организации. И най-важният ни успех от последните две години, с който се гордеем - получихме статут от ЮНЕСКО на българската катедра по медийна и информационна грамотност и културни политики. Това се превърна в наша обществена мисия, която изпълняваме чрез разнообразни инициативи“, добавя доц. Ангова.
Катедра “Медии и обществени комуникации“ е създадена през 2008 г. и обучава студенти в две бакалавърски специалности – „Медии и журналистика” и „Медия икономика“, предлага три магистърски програми – „Връзки с обществеността“, „Мултимедийна журналистика“ и „Спортна журналистика“. Акредитирана е и за две докторски програми – „Организация и управление извън сферата на материалното производство“ и “Журналистика“.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK