Под мотото “Първите разказват” преподаватели, журналисти и студенти от катедра “Медии и обществени комуникации” (катедра на ЮНЕСКО по медийна и информационна грамотност и културни политики за устойчиво развитие) отбелязаха 20 години от създаването на специалност “Медии и журналистика” в УНСС.

Завършилите първия випуск споделиха своите лични истории от студентските години до реализацията им като професионалисти в сферата на медиите, комуникациите, продуцентството, мениджмънта и предприемачеството. 

На събитието присъстваха основателите на специалността, студенти настоящи и бивши, журналисти и преподаватели. Сред възпитаниците на първия випуск са утвърдени журналисти, комуникационни специалисти, хора, изградили собствен бизнес.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Това са: главният редактор на вестник “Капитал” Ивайло Станчев, дългогодишният журналист, сега автор на DW и главен редактор на sCOOL Media Мария Милкова, водещият и продуцент в спортната редакция на bTV Илия Илиев, главният редактор на 3e News Георги Велев, заместник-главеният редактор на сайта на “Дарик” Владимира Малинова.

Снимка: УНСС

Сред тях са още Диана Йосифова - PR специалист, Биляна Еленкова - маркетинг експерт в “Мобайл Системс”, Владимир Николов - управител на ивент агенция Project 7, Боряна Цветкова - търговски директор на ЦУМ, Елена Геновска - режисьор на реклами и др., Асен Стоянов - специалист по сигурността в социалните мрежи в Telus - България. Личности, които са постигнали значиво професионално развитие. 

Обучението по медии и журналистика в УНСС успешно интегрира дисциплини от различни сфери – медиазнание, политология, социология, публични комуникации, право. И

ма и силно конкурентно предимство с включените икономически и бизнес предмети с акцент върху финансирането на медийните организации, макро и микро икономика, творческата и други индустрии. Затова през 2014 г. се открива втора специалност – „Медия икономика“, с амбицията да се подготвят специалисти в областта на управлението на медиите и ресорни бизнес журналисти. 

Снимка: УНСС

Балансираното съчетаване на практиката и теорията в образованието по медии и журналистика води до растящ интерес сред кандидат-студентите. В първия випуск през 2004 г. са приети 40 студенти, а за времето до 2024 г. те достигат общо 1240 души.

През настоящата година в специалността „Медии и журналистика“ са приети 35 студенти държавна поръчка и 100 студенти платено обучение, което бележи ръст от повече от 300 %.  Голяма част от завършилите са добре разпознаваеми в медийната среда, но има и такива, които успешно са се развили в областта на връзките с обществеността, рекламата, дигиталните технологии, продуцентството, творческите индустрии и други.

Катедрата успява да поддържа връзки със своята алумни общност чрез различни формати като допълнителните обучения в т.нар. „Медийни класове“. Тук нашите възпитаници винаги откликват с удоволствие на поканите да се включват като гост-лектори. 

Снимка: УНСС

Утвърдени имена от сферата на журналистиката, бизнес и икономическите медии, комуникациите и продуцентството присъстват на важни за катедрата събития, форуми и помагат на младите си колеги в професионалния им път с предложения за стаж и работа.

„За 20 години катедрата се разви положително в посока на изграждане на различни устойчиви във времето практики. Създадохме менторска програма, чрез която ангажираме студентите да бъдат автори във „Вестник на УНСС“ и да създават съдържание за нашия академичен живот в социалните медии. Утвърдихме събитието „Медийните класове“, което до момента има 6 издания и предстои седмото“, споделя доц. д-р Стела Ангова, ръководител на катедрата.

Снимка: УНСС

„Разширихме партньорствата  на катедрата и членствата на преподавателите в български и международни организации. И най-важният ни успех от последните две години, с който се гордеем - получихме статут от ЮНЕСКО на българската катедра по медийна и информационна грамотност и културни политики. Това се превърна в наша обществена мисия, която изпълняваме чрез разнообразни инициативи“, добавя доц. Ангова.

Катедра “Медии и обществени комуникации“ е създадена през 2008 г. и обучава студенти в две бакалавърски специалности – „Медии и журналистика” и „Медия икономика“, предлага три магистърски програми – „Връзки с обществеността“, „Мултимедийна журналистика“ и „Спортна журналистика“. Акредитирана е и за две докторски програми – „Организация и управление извън сферата на материалното производство“ и “Журналистика“. 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK