МВР призна за авария в телефона за спешния повиквания 112. Оказа се, че системата е имала проблем със софтуера и два дни е работила по план, наречен "авариен". Въпреки това, обажданията са се обработвали.

Днес късно следобед от пресцентъра на МВР съобщиха, че аварията е отстранена. Оказва се, че софтуерът на системата е блокирал.

За проблема стана ясно от отговор на журналистически въпрос.

„Да не влизаме в детайли, 6-те центъра продължават да функционират, начело с този в София, знаете всичко е резервирано в Бургас, сигналите се приемат, това е най-важното. Има връзки с нашите служби”, призова шефът на пожарната гл.комисар Николай Николов.

От министерството и спешния център не поясниха как точно работила системата до този момент. Проблемът обаче е отстранен и националния телефон ще приема обаждания и сигнали както до сега.

Има ли пострадали?

В същото време хора в Пловдив хора се оплакаха, че са чакали 57 минути линейка за ударен от ток младеж. Той загина след опит да спре електрозахранването в наводнения си сервиз.

От Спешна помощ твърдят, че са отговорили на повикването в рамките на 7 минути. Съседите обаче разказват, че сами са се опитвали да върнат мъжа към живота, докато медицинският автомобил не идвал и не идвал.

В спешната служба категорично отричат случилото се да е свързано с проблемите около системата за номер 112. Заради тях случаите са се предавали по телефона.

По тази причина и над 200 сигнала за аварии след вчерашната буря са подадени само в Община Пловдив.