Нощен градски транспорт ще има в София от пролетта. Автобуси по четири специално създадени линии ще возят столичани от полунощ до 4 ч. сутринта.
Площад „Батенберг” е ключовото място, където рейсовете от всички линии на нощния транспорт ще се засичат и ще можете да се прехвърлите по друг маршрут.
Площадът не е подбран случайно, защото само на метри от него е градинката на Народния театър, която привлича множество младежи през пролетта и лятото. Нощните рейсове тръгват преди Великден, на 7 април.
Транспортът ще включва четири линии с номера N1, N2, N3 и N4, обикалящи града така, че да има връзка с всички квартали.
Вж. картата по-голяма тук
Автобусите ще се движат от 00:00 ч. до 04:00 ч. в интервал 40 минути, като времето за прекачване между линиите на пл. „Княз Александър I“ ще е 5 минути.
Голямото предизвикателство за шофьорите, които ще карат нощно време не е липсата на сън, а сигурността.
От общината успокояват, че нощно време ще се движат само най-новите рейсове, които имат видео наблюдение и в които шофьорът е отделен от салона за пътници. Автобусите ще спират само, когато пътник желае да слезе или да се качи.
Спирките ще са брандирани, но ако на тях няма хора, автобусите няма да спират, обясни зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.
Цената на нощната карта за всички линии ще е 2 лева и тя ще се продава от кондуктори в автобусите. Редовната карта няма да важи.
Първоначално беше съобщено, че цената на билета ще е същата, както за дневния транспорт.
Линия N1 ще върви по маршрута ж.к. „Люлин 1,2“ – ж.к. „Младост 4“.
Линия N2 ще свързва кв. „Обеля“ с ж.к. „Студентски град“.
Линия N3 ще е между ж.к. „Овча Купел 2“ и ж.к. „Левски“ (Автостанция „Изток“).
Линия N4 ще е между ж.к. „Дружба 2“ и ж.к. „Гоце Делчев“.
Във всеки от автобусите ще има видеонаблюдение, както и паник бутон за шофьорите и кондукторите.
Карти с новите маршрутни схеми ще има във всички пунктове за продажба на превозни документи.
За въвеждането на нощния транспорт са заделени близо 900 хил. лв. Общото увеличение на средствата за подобряване на услугата е 18 млн. лева, като останалата част от парите ще бъдат за увеличаване на броя на колите за обществения превоз през активната част на деня.
Общо 14 автобуса ще обслужват столичани през нощта. Транспортът след полунощ е експериментален и засега ще работи до Нова година. През 2019 г. ще се преценява дали да остане за постоянно.
Вижте повече информация и къде ще са спирките тук