Телефони вместо книги и социални мрежи вместо думи. Могат ли съвременните инфлуенсъри да бъдат новите будители - провери стажант-репортерът Християна Дечева.

„Всеки един от нас може да бъде на първо място будител, стига да кара останалите да отворят очите си за нещо“, заяви Карин Околие, водещата на спортните новини на bTV и финалист в "Сървайвър".

И въпреки че я следват 24 хиляди души в социалните мрежи, Карин не смята, че инфлуенсърите са будители.

Карин Околие


„Всеки много лесно може да бъде популярен, което не винаги се среща с достатъчно голяма доза отговорност“, допълни Карин Околие.

Карин Околие


Според PR специалистът Александър Христов инфлуенсърите трябва да се стремят към позитивно влияние върху обществото.

„Представата за съвременния инфлуенсър е едва ли не някаква такава свързана с красота гримове и добър начин на живот, но това не е вярно. Призмата на будителството е добре да я налагаме върху хората, за да видим какво от това, което правят инфлуенсърите и всички останали, би могло да има дългосрочно влияние върху обществото“, отбеляза Александър Христов.

А преподавателят по история Виктория Митова вижда будители и в миналото, и в настоящето.

„За мен хората, които са изобразени на тази стена зад мен, те са будители.  Паисий Хилендарски, Васил Левски, но веднага се сещам за например един мой колега, историк – Димитър Гилев, който създава образователни видеа и всъщност по този начин учи младите на любов към историята“, заяви Виктория Митова.

Димитър Гилев е на 29 години и от 4 преподава история в училище в Свиленград.