Отсечка от трасето между Бургас и Карнобат на магистрала „Тракия“ беше блокирана вчера за часове. През зимата шофьорите често имат проблеми по този участък от аутобана.
Всеки, който често пътува в участъка има история с попадане в завихрени участъци. Такава има и зам.-областният управител на Бургас. Когато забележи „фуния“, намалява скоростта и включва аварийни, за да предупреди шофьорите зад него.
„Както си караме по пътя и температурата е 2 градуса, изведнъж става минус 7-8 градуса, отдолу е лед, обяснява Владимир Крумов.
Автомобилният състезател Стоян Апостолов съветва, ако попаднем в такъв капан, да не натискаме спирачка.
„Отнемаме газта и гледаме да запазим траекторията, в която се движим, правата линия и бавно и внимателно поемаме в дясната посока, за да може да установим автомобила встрани", съветва той.
Фуниите се получават на различни места в участък между Бургас и Карнобат. Опасни са, защото преди тях пътят е почистен и позволява шофиране с висока скорост. Северният вятър от Стара планина е основна причина за опасността на пътя, обясняват от Пътната агенция.
„Целият сняг, който беше натрупан на полето, вятърът го вдигна, завихри го. Като торнадо на моменти, където видимостта пада до нула, не може да се преминава. Това е все едно да шофирате автомобил със затворени очи“, обясняват специалистите от АПИ.
На местата, където най-често са засичани фунии, са сложени прегради, които спират около 20 на сто от снега, обясняват от пътното. Кипарите, засадени преди 3 година и половина, са малко по-ефективни.
Доцент Евелина Иванова от Университета по архитектура, строителство и геодезия е правила научна разработка точно за този участък и за причината за снегонавяванията там.
„В участъка има предпоставка при снежна виелица снежни маси да се натрупват там“, обяснява тя.
Предложили са да бъдат изградени постоянни защитни съоръжения върху които са монтирани фотоволтаични панели. Но, това е останало без отзвук. И обяснява, че за да се избере най-ефективната защита трябва да се направи обследване.
От пътната агенция заявиха, че ще търсят допълинтелно решение на проблема.