Постепенно и тихо, стотици авиокомпании в света промениха начина на ценообразуването на самолетните си билети, което води до объркване на пасажерите. Много често цената на билета не е цената на пътуването. Заради допълнителните такси.
Използвайки този прийом, нискотарифните компании се доближават до редовните по цени на билетите. А редовните пък все по-често използват схемите на нискотарифните, за да се създаде още по-голям смут.
За да се приключи с недоразуменията, евродепутати взеха нещата в свои ръце и решиха да накарат ЕК да узакони нови правила, свързани с правата на пътниците. Един от инициаторите е Антония Първанова. Според нея спекулациите и манипулациите влияят подвеждащо на пътниците.
Евродепутатите настояват върху услугите, които са неразделна част от пътуването, да не се начисляват допълнителни такси. Например - да не се плаща за първата бройка багаж.
Ако промените бъдат приети, официалните цени на нискотарифните компании ще се доближават все повече до редовните. A все повече компании от редовните прибягват до таксуването на втори багаж, независимо че първият може да е малка чанта. Цената за втория е фиксирана на 50 евро при някои компании.
Предлаганите промени ще изкарат всички елементи от ценообразуването на светло, а авиокомпаниите ще трябва да се съобразяват с тях.
Сред другите предложения са пътниците да получават компенсации не само при отменяне, но и при закъснение на полета.
Ако тези промени, бъдат облечени като закони, вероятно ще се разрази мащабна дискусия сред авиокомпаниите, тъй като ще се наложи драстично да променят начина, по който осъществяват търговската си дейност.