След серия инциденти полицейският синдикат поиска проверка на новите коли на пожарната.
За проблемните автомобили сигнализираха от Синдикалната федерация на МВР, след като един от тях преди дни се обърна в дере.
Инцидентът край Куклен, при който загина 48-годишен пожарникар, а двама бяха ранени, не е заради лоши пътища, нито заради грешка на водача, категорични са от синдиката.
„Притесненията са ни, че е възможно да имат конструктивен проблем. Но категорично отхвърляме внушенията, че е възможно за тези инциденти да бъдат виновни единствено шофьорите на пожарните”, каза Ивайло Димитров, зам.- председател на СФСМВР.
За година и половина с новите пожарни са станали 4 инцидента – в Ловеч, Бургас, Велико Търново и Пловдив.
Пожарникарите признават, че предпочитат да не ходят по произшествия точно с този тип автомобили, тъй като те са нестабилни и създават проблеми.
„Много лесно може да загуби управление, тъй като инерционните сили, които действат отзад в настройката заради водата в тези цистерни, лашкат камиона в една посока”, обясни Димитров.
От министерството обаче твърдят, че проблемът не е в колите.
„За произшествието, което беше възникнало в Ловеч с пожарен автомобил, причината е нарушаване на правилата за движение от други участници. Причината за ПТП-то в Бургас е несъобразена скорост, а това във Велиок Търново още не е изяснено”, коментира Росен Петров от сектор „Техника” – ГДПБЗН.
Новите пожарни у нас са близо 130, купени са по европрограми и всяка от тях струва по над 300 хиляди евро.
„Тези автомобили не са произведени само за България, те съответстват на изисквания и могат да бъдат използвани във всички държави-членки на ЕС”, допълни Росен Петров.
От синдиката настояват да се изясни дали колите имат проблем и кой е одобрил купуването им.