Реакция на автопазара у нас след намерението на Европейската комисия да смекчи планираната забрана за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили след 2035 г.
Брюксел залага на по-гъвкав подход и нови цели за намаляване на вредните емисии.
Васил Янакиев шофира електромобили и твърди, че тези коли набират популярност и у нас.
„Няма никакви консумативи, никакви смени на масла, филтри и други. Отделно ниския разход, който дава-мога смело да кажа, че за 6 лв. съм ходил до София и се прибирам“, казва Янакиев.
Според собственици на автосервизи обаче нямаме достатъчно зарядни станции за електромобилите, а и ниският пробег е проблем.
„Аз карам с двигател с вътрешно горене и ги предпочитам тях, защото са по-надеждни и от финансова гледна точка са по-добри“, коментира Димитър Червенков, собственик на автосервиз.
Еврокомисията планира финансова подкрепа за създаване на силна индустрия в областта на батериите и това не е отстъпка от зелените политики, смятат екоексперти.
„Голяма част от тези производства са в Северозападна България, тоест – ЕС ни дава възможност този регион да бъде подкрепен с отпуснатите милиарди“, подчерта Георги Стефанов, ръководител на практика „Климат и енергия“ към WWF.
Васил Новоселски продава нови автомобили и харесва решението на Брюксел. Според него държавата трябва да подкрепя потенциалните купувачи на електромобили.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK



