Разкриха фрапиращи случаи на хотели, чиито материални бази и услуги не отговарят на категоризацията им.

Хотел в „Златни пясъци” ще се прости с 4-те си звезди след проверка на Министерството на туризма.
 
След подаден сигнал са установени драстични разминавания с нормативите за 4-звезден обект. В хотела не работят баровете във фойето и на басейна, ресторантът е само един, а в баните няма сифони.

„Няма обособени самостоятелни заведения – минимум 3 на брой, които се изискват за 4 звезди, фитнес, фризьорски салон и т.н., така че този хотел трябва да бъде най-много 2 звезди”, обясни министърът на туризма Николина Ангелкова.

Удостоверението за категоризация изтича, но от управата не са подали заявление за нова.

„Миналата година всичко работеше – и барове, и фитнес. Тази година просто се случиха ред неща”, посочи комплексният управител Пламен Георгиев. 

Според наредбата за категоризация в 3-звездните хотели трябва да сменят спалното бельо и хавлиите на два дни, да почистват стаята ежедневно, да има зона за забавления и улеснения за хора с намалена подвижност. 

„Колкото по-висока е категорията, толкова по-висок е стандартът на хотела и толкова услугите, които се предоставят, трябва да са по-високи”, отбеляза Лиляна Арсова от дирекция „Туристическа политика” към Министерството на туризма. 

Румяна Йочкова предпочита 4-звездните хотели на българското Черноморие, но изисква повече чистота, забавления и отношение.

„Все пак ние сме избрали българското и смятам, че трябва да има някакво, не по-добро отношение, но поне такова внимание, каквото и към другите”, изтъкна тя.

Чужденците традиционно са доволни. „Чисто е, анимацията е забавна, храната е добра, всичко ми харесва”, категоричен беше Аксел от Германия.

При несъответствие на предлаганите услуги с категорията на хотела можете да подадете сигнал в Министерството на туризма или Комисията за защита на потребителите.