От началото на 2022 г. се наблюдава ръст на фалшивите съобщения от името на „Български пощи“, съобщават от държавното дружество и допълват, че често във фишинг имейлите присъства логото на компанията.
Измамата се представя под формата на анкета или игра, в която се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.
Дружеството обръщат внимание, че не раздава награди, не изисква по имейл заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка.
Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта и др.
„Дължими цени към дружеството и държавни вземания се заплащат само в пощенската станция при доставката на пратката“, допълват от „Български пощи“.
Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта.