"Спешна помощ" няма да остане без комуникационна система. Това увериха от консорциум "Електронно здравеопазване", който поддържа системите за връзка на линейките.
Промяната в решението на компанията идва само няколко дни, след като тя алармира, че от днес започва поетапно да спира поддръжката на комуникациите.
Преди няколко седмици ви съобщихме, че договорът между Министерството на здравеопазването и фирмата, която поддържа комуникационните системи на линейките, е изтекъл.
Преди дни от ведомството потвърдиха новината, като показаха писмо от консорциума, в което пише, че компанията ще преустанови поддръжката на системите. Тази тема придоби неочакван обрат днес сутринта. Криза няма да има и не предстои.
Системите за комуникация между линейки и спешни центрове ще продължат да работят, макар и без договор за обслужване.
Единствената линейка, която обслужва 37 села в Руенския Балкан обаче няма столичните екстри. Затова и комуникацията понякога е трудна.
Екипът се надява новата обществена поръчка да сложи край на проблемите им, а от здравното министерство мотивират забавената процедура със стремеж за постигане на по-ниска цена за поддържане на комуникациите.
Компанията, с която е бил сключен изтеклият договор, ще продължи да обслужва системите за своя сметка до избора на нов изпълнител.
Преди няколко дни обаче същата фирма беше на коренно различна позиция.
Дружеството не може да си позволи да продължи да финансира безвъзмездно изпълнението на тези дейности, тъй като разходите са значителни, съобщиха тогава от компанията.
Причината за рязката смяна на курса към настоящия момент не е ясна.