Синоптиците отмениха предупредителния код жълто за голям студ. Температурите не паднаха до очакваните минус 10-15 градуса.

Утрото все пак беше доста мразовито - в Северна България живакът ще падне до минус 5-6 градуса.

В Силистра студът в неделния ден задържа хората по домовете им. На най-голямо изпитание са поставени работещите на открито.

„Как ще я караме днеска не знам. То такова нещо не е било през последните години”, заяви продавач на вестници.

Пътищата в страната са проходими при зимни условия. Може да се пътува и по магистрала "Тракия" край Карнобат, която след големия сняг през седмицата остана затворена близо 60 часа, въпреки поставените на най-проблемната част от трасето снегозащитни прегради.

„Целта на тези огради е да задържат снега - като минава снежинката през тях, удря се и пада след тях. И по този начин остава магистралата чиста", обясни инж. Митко Порязов.

Въпреки че са забити с желязни колове, силният вятър е успял да издуха част от преградите и снегът е насипал пътя. Там, където са оцелели обаче, ефектът е видим - има по-малко сняг на пътя. Рисковите участъци, където духа ураганен вятър до 180 км/час и образува навявания, са повече от 5 километра.

Две от колите на Драгомир Добрев, който има таксиметрова фирма, попадат в един от тях и затъват с пътниците. „Когато затъна и едната и другата кола, разстоянието беше от порядъка на около 800-900 метра. Действително сега вече разбрах, че това е само лятна магистрала", коментира Добрев.

Според държавата е ангажимент на фирмата за пътно поддържане да сложи прегради, въпреки че в договора няма такава клауза. Изчисленията показват, че това ще струва около 260 000 лева - инвестиция, която ще може да се възвърне след 6-7 години. Договорът на фирмата изтича след 2 г.