Започва изграждането на автомагистрала „Русе - Велико Търново“. Проектното трасе на автомагистралата е с обща дължина 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново.

Снимка: МРРБ

„През последните 7-8 години няколко пъти съм идвал в Русе. Това, което прави впечатление, е амбицията на Русе отново да бъде водещ град и да дава пример. Не сме забравили ролята на Русе за първата стъпка към демокрацията. За да може това да се случи, не трябва да имаме усещането, че Русе е някъде накрая на България“, каза министър-председателят Николай Денков. Той припомни за провелата се среща с премиерите на Гърция и Румъния, на която беше обсъден свързаността на региона.

„Сложихме едни карти, погледнахме ги и Русе беше в центъра им. Русе е в центъра на магистралите от Егейско море към Румъния, Молдова и Украйна. Русе е в център за развитието на пристанищата в Бургас и Варна. За да се реализира перспективата, трябва да се довърши това, от което започваме. Ще отнеме няколко години, но ще вложим енергия и сили, за да се случи възможно най-бързо. Доколкото зависи от мен, поемем този ангажимент. Това е един от основните ми приоритети“, подчерта премиерът.

Изграждането на магистралата ще започне в 7,9-километрова отсечка, която е в землището на община Ценово, област Русе. За нея има готов технически проект, завършени отчуждения и издадено разрешение за строеж. За останалата част от автомагистралата продължава изготвянето на техническите проекти и теренното обезпечаване на трасето.

Вторият участък, обходът на Бяла, е с дължина 35,4 километра, а стойността на договора е 660 млн. лева.

Проектът за изграждането на лот 1 и 2 от АМ „Русе – Велико Търново“ – от Русе до Бяла /от 0+400 до км 40+640/ и за Обхода на Бяла /от км 40+640 до км 76+040/, е включен в програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027.

Автомагистралата „Русе - Велико Търново“ ще започва от Русе и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя в посока проход „Шипка“ и Прохода на Републиката. Трасето е с автомагистрален габарит с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може гражданите от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана.