Младите шофьори да сядат зад волана на 17 години, а не на 18. Това предвижда проект за промени в Закона за движение по пътищата, който Министерският съвет одобри.
Идеята да се свали минималната възраст за управление на моторно превозно средство от категория В цели изграждане на навици за безопасно шофиране, посочват вносителите.
Ако предложението бъде прието, то до навършване на пълнолетие, до младите шофьори задължително ще трябва да седи придружител.
Придружителят ще трябва да има шофьорска книжка от поне 5 години и да е навършил 25 години.
„Придружителят задължително трябва да е доста опитен шофьор. За да започнат на 17 да карат, трябва да започват на 16 и нещо, докато изкарват шофьорския курс – това е много рано“, коментира автоинструкторът Светозар Вълков.
Според браншовите организации предложението е популистко и опасно.
„Ситуацията е крайно неблагоприятна. Откъм организация на движение, пътна инфраструктура, възраст на автомобилите, липсата на елементарен контрол, манталитета, който има българският водач и чак тогава да стигнем до тия 17-годишните. Да се надяваме, че ще остане само предложение, защото в противен случай, нещата ще станат много страшно, повярвайте ми“, подчерта Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
Тепърва ще стане ясно дали законопроектът ще получи подкрепа в Народното събрание.