Шофьорът на камиона, врязал се в табло на бензиностанция до плевенското село Радомирци, е карал с превишена скорост.
Това заяви министъра на транспорта Гроздан Караджов след проверка с тол камерите за скорост.
И още - мъжът има 14 акта и 12 нарушения на пътя.
На мокър път и с висока скорост. На видео се вижда как камиона влиза в насрещното и изпреварва друг камион. След това губи управление, поднася на мокрия асфалт и се врязва в рекламното табло с цените, изкъртва бордюри, пътен знак и едва спира.
С шофьора на камиона си играем на котка и мишка.
„Кажете какво стана, защо така се случи, ами ако се бяхте врязали в бензиностанцията? Това е населено място, може ли така да се кара с така скорост? С колко карахте?“, питаме го, но отговор няма.
Последва спешна проверка във Велико Търново на фирмата, собственик на камиона.
Тя се извършва не от местни служители на Автомобилна администрация, а от такива от София. На място е и транспортният министър, който обясни – има данни, че шофьорът е бил в нарушение.
„Моментната скорост според тола е 86,4 км/ч при разрешени 70 км/ч. Средната скорост в участъка е 69 км/ч, което е с 9 км/ч в повече. Наблюдава се неравномерно натоварване на тира по оста. Това способства за поднасяне, дали това е причината, органите на реда ще кажат“, каза министър Караджов.
Предстои и проверка на всички 470 камиона на фирмата.
На този фон - хората от района и експерти настояват за спешно обезопасяване на участъка. Сред тях и бащата на загиналата близо до това място Сияна.
„Необходими са много спешни мерки, това съм го приел за лична кауза, ще стоим тука всеки ден, ако трябва с хората от околните села ще блокираме пътя, ако тези неща не престанат да се случват“, каза той.
„Защо не е спазено за тази бензиностанция нормативното изискване да се постави най-висок клас ограничителна система за пътища Н4В. Коловозите, които са с праг 10 см продължава да ги има“, каза Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.
В Тази неделя по bTV регионалният министър обясни, че пътят не е ремонтиран от 22 години. А по нормативни уредби това трябва са се случва на 10 години.
„В момента всички коловози се отстраняват, но това става бавно, защото е авариен ремонт. Докато продължава този тежък трафик – няма как да започне основен ремонт“, каза министър Иванов.
По данни на полицията за последните дни са засекли рекорден брой нарушения по този участък.
„Тука става въпрос за явно износване на пътната настилка, която е в лошо състояние, шофьорите не се съобразяват с това“, обясни Валентин Георгиев, началник на „Охранителна полиция“‘ при Областната дирекция на МВР-Плевен.
Очаква се основен ремонт на пътя да започне края на лятото.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK