Сериозна разлика в резултатите от матурата за зрелостниците по български език и литература между различните области, отчитат от просветното министерство.

Докато средният успех на учениците в София е най-висок - близо 65 точки от максимални 100, следван от зрелостниците в Смолян, Варна, Пловдив и Русе, то в дъното по показатели са Силистра, Шумен и на последно място Разград - с по-малко от 48 точки.
Така разликата между първото и последното място сред областните градове е цели 17 точки.

Оказва се, че от всички области единствено Плевен подобрява средния си успех. Най-сериозен е спадът в Ямбол.

Математическа гимназия "Гео Милев" в Плевен следва положителната тенденция на града. 

Средният успех от матурата по български и литература миналата година е 71 точки. Сега - 76. Две момичета са с пълни шестици.

Директорът казва, че опитът от годините с матури сега дава резултат.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

"Системата е спокойна..учебните програми са добре познати на преподавателите, няма хаос, няма суматоха, няма неизвестно", обяснява Диана Данова, директор на МГ "Гео Милев",  Плевен. 

В Ямбол обче за година успехът се понижава с 4 точки. Майка на ученик -  Ваня Христова, определя спада като "плашещ". 

"На фона на толкова нови изисквания към учениците, особено на фона на тези външни оцелявания, особено по български език и литература. Не изключвам математиката, но за едно дете да няма грамотност и култура, и познания", казва Ваня Христова, майка на десетокласничка

Учениците в горен курс толкова се затрудняват, че понякога цялото семейство помага.

"Взех, написах едно есе и учителката го е оценила за шест .викам, виждаш ли, баба ти на 70 години може, при нас бяха изискванията много строги", казва Димитрина Георгиева, баба на ученик.

От години има големи различия и между регионите, и между училищата.
Един от факторите е т.нар  "образователна сегрегация" след 7-ми клас - много голям процент училища с концентрация на деца със слаби резултати. Влияят също социално-икономическите фактори, както и езиковата бариера в някои случаи.

"Това е една от промените, които предлагаме. Обучение в допълнителен клас и индивидуално обучение с включване в съответните класове“, обяснява Емилия Лазарова, зам.-министър на образованието и науката.

В следващите месеци предстои дискусия за промяна на образователната структура. Ще се работи и по нови учебни програми.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK