С пускането на тунела под Босфора очакваме железопътният трафик да се повиши с 15 на сто още през първата година, отчита генералният директор на НК "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев, цитиран от пресслужбата на компанията.

„Затова и ние бързаме, за да можем да изградим нашата отсечка турската граница-Свиленград-Пловдив-София-Драгоман. Така страната ни ще привлече транзитните товари, което ще ни донесе много приходи”, категоричен е генералният директор на НКЖИ.

Железопътният тунел Мармарай под Босфора, който бе открит на 29 октомври, е един от най-големите за Турция транспортни проекти. Проектът Мармарай стартира преди 9 години. Общата му стойност е 5 милиарда долара. Дължината на тунела е 13,6 км и преминава на дълбочина от 56 метра под земята. Това е най-краткият и най-бързият път между Европа и Азия.