Цената на шофьорски курсове да се вдигне с поне 10-15 % процента от лятото, поискаха от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Това се налагало, заради поскъпването на горивата и поддръжката на учебните коли.
Хората в автомобилния бранш смятат, че така ще намалее смъртта по пътищата. Една от причините за тежките инциденти сега според тях е, че много от шофьорите са необразовани.
Нивото на контролните органи не е достатъчно високо - обвинението хвърлиха от Асоциацията за квалификация на автомобилистите и посочиха, че трябва да се работи и по квалификацията на пътните полицаи. Често те не познават закона и не могат да преценят кое е нарушение, твърдят от асоциацията.
„Лично аз се натъквам често на непознаване на елементарни неща от закона за движение по пътищата. Тези, които са на пътя също трябва да минават на обучение, но не секретно. Сега, някъде се прави обучение, някой прави изпит, а как се проверяват резултатите не е ясно. Ножът и за хляба, и за сиренето е в едни и същи ръце”, коментира председателят на асоциацията Красимир Георгиев.
Заради непознаването на закона и удобното тълкувание, се стигало и до съвсем необосновани глоби. Конкретни примери обаче не бяха дадени.
Христо Христов, който обучава курсисти от 1993 година, признава, че най-лесно спори с правилника в ръка. И според него униформените не са запознати със закона достатъчно. От КАТ отказаха да отговорят на обвиненията на асоциацията.
И още едно предложение на инструкторите като превантивна мярка срещу жертвите по пътя - камерите в учебните коли, които се ползват по време на изпит, да следят и за нарушителите по софийските улици.
Предложението било направено засега устно към ДАИ и МВР, но засега резултат няма.