Държавата се отказва от строителството на 15-километров тунел в Кресненското дефиле. Проучванията в процеса на проектиране са показали, че съществуват опасности заради радиокативната скала и земетръсната зона.
Рисково изпреварване в кресненското дефиле редовно предизвиква челни катастрофи. Разширяването на трасето в 20- километровото дефиле до 2008-а година e възможно единствено чрез построяването на тунел.
8 години по-късно изчисленията сочат, че тунелът е икономически неефективен тоест разходите са повече от очакваните приходи.
Например ще трябва да се строят три допълнителни напречни тунела, за да се извозва скалната маса, а тя се очаква да бъде над 6 милиона кубически метра. Тунелът освен това ще бъде и опасен, защото в скалите има уран.
Според геоложките проучвания скалите са радиоактивни, това е една от причините проектантите да се откажат от тунела. Друга причина според сеизмолозите е, че Крупнишкият разлом е силно земетръсна зона.
Бъдещият вариант за строителство се покрива с действащото трасе, но пътят ще бъде разширен и движението ще бъде в две ленти във всяка посока. Там където природата трябва да се щади, пътят ще минава на две нива.
Строителството на 15 километров тунел би отнело в най-добрия случай десет години, това означава, че България излиза от програмния период и Европейската комисия няма да отпусне необходимите 800 милиона евро за строителството.