Вода и кал изпълват ж.п. подлезите в Катуница и Садово само година след тяхното откриване. След като държавата даде над 80 милиона лева за ремонта на отсечката Първомай - Крумово, днес подлезите са неизползваеми, а ж.п. надлезите са опасно пропукани.
Вода до половин метър, нахвърляни дървени скари и жаби. Така изглеждат новоизградените ж.п. подлези в Катуница.
„От есента с валежите, с вдигането на подпочвените води - това всичко е факт. За мен е неразбираемо как в 21 век може да има такова модерно съоръжение”, пита кметът на Садово Димитър Здравков.
Подлезите са единствената връзка от единия край на селото с другия. Вместо 50 метра, на хората се налага да вървят по два километра.
„Абсурдно е да се мине през подлеза с количка, трудно се преминава и от възрастни хора, на които са им необходими и помощни средства – то е невъзможно”, коментира Иванка Христова.
„Освен всичко друго мен ме е страх да мина през подлеза, защото има високоволтови кабели и вода, което е предпоставка за смърт”, допълва и Веселин Христов.
От Железопътна инфраструктура сега изпомпват водата от подлеза директно на улицата.
За да не влизат в наводнените подлези, хората се решават на друга крайна стъпка – минават през ж.п. линиите и дори металната мрежа е срязана, като минаването е без всякакъв проблем
Надлезът в селото също е с дълбоки пукнатини в асфалта. Пътят е единствената връзка и с други села, обход няма.
От Железопътна инфраструктура обясниха, че извършват обследване на проблемните участъци. Те ще бъдат ремонтирани за сметка фирмата изпълнител.