Всяко нововъведение подлага на изпитание хората. Част от всякакви технологични новости са въпрос на избор, като това дали да си купиш смартфон или да си останеш на стар мобилен апарат. Да си купиш ли таблет, или просто да не го правиш.

Има и нововъведения към които се налага да се приспособиш. Едно такова е системата за отваряне на вратите на трамвай, тролей или автобус, щом пристигнат на спирката. Тази система пристигна заедно с новите модели превозни средства в градския транспорт и е нещо съвсем нормално. Поне за държавите, където са произведени.

За да се наложи тази нова система и за да привикнат хората, Столичната компания за градски транспорт провежда кампания, като за целта глас от уредбата ни подсказва какво трябва да направим, а на места не липсват и големи указателни табели.

Сигурно ще си кажете, че в това няма нищо кой знае какво и най-вероятно ще сте прави и все пак.

Всъщност това не е първи опит. Още преди повече от 10-15 години, когато у нас бяха внесени трамваи от Чехия беше включена тази система на отваряне и гледката беше повече от забавна. Малцина забелязваха светещия бутон и ако водачите в крайна сметка не отваряха вратите, пътуването в тях щеше да е доста самотно.

Днес бутоните на тези мотриси са изпочупени и въобще не работят. Днес вече са налице доста подобни и модерни превозни средства и кампанията да се научим на тази новост е в ход.

Най-голямо е предизвикателството за част от по-възрасните хора. Ако застанете до някая възрастна госпожа или господин и видите, че се чудят защо не се отварят вратите, помогнете им. Така ще сте полезни не само на тях, но и за това, че колкото по-скоро този начин на отваряне на вратите стане практика, толкова по-скоро ще се реализира и целта на тази практика и това е икономията на енергия. Както през зимата, така и през лятото.

Интересен е и разказът на Антоанета Иванова, която е водач на мотриса повече от 30 години и която не само споделя впечатлението си как се справят хората с новата система, но не крие изненадата си от отношението на пътниците към новите трамваи.

Вижте разказа й във видеото: