Нестандартен начин за дисциплиниране на клиентите набира популярност в търговските обекти. В някои от тях вече се забранява говоренето по телефона.

В един от магазините за санитарен фаянс във Враца клиентите са най-важни. Мнозина обаче, улисани в разговори по джиесемите си, дори не забелязват персонала.

„Влиза, през цялото време си говори по телефона, ние му казваме Довиждане, той дори не казва, излиза си и така”, обяснява управителката Катя Дончева.

Често се стига до недоразумения.

„Казва ми: „Искам това”, той си говори по телефона, давам го, излиза от магазина, той се връща и вика: „Ти си ми изписала еди-какво си, аз съм искал нещо друго”, казва и продавач-консултантът Мая Железова.

Затова на всеки щанд ще има знак зачеркнат телефон.

Клиентите като цяло подкрепят идеята. За два месеца обаче, откакто забраната е в сила, само един човек се е съобразил с нея.