Столичната община няма да търси нови частни транспортни оператори, след като изтекат договорите на настоящите, пише в утрешния си брой в.Сега.
Първият контракт изтича през ноември и той е с фирмата "Карат С" на Миролюб Столарски. Договорът е за шест линии - 300, 42, 54, 68, 84 и 90. След изтичането му те ще бъдат отдадени пряко на общинската фирма "Столичен автотранспорт".
"През 2007 г., когато бяха избрани частни фирми, мотивът беше, че общината няма възможност да инвестира в нови превозни средства, а това вече не е така", каза пред всекидневника зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
След развода частниците ще си приберат автобусите – общо 32 броя. От общината обаче успокоиха, че няма опасност линиите да останат необслужени, защото до края на годината общината очаква да приключи процедурата за доставка на нови 110 автобуса. Те обаче не са с европари, а общината тегли за тях заем.
Сега припомня, че фирмата на Столарски единствена запази договора си след скандала около конкурса за отдаване на линии през 2007 г. При него изтече стенограма как частни фирми и махнатият по-късно зам.-кмет Велизар Стоилов се договарят да си разпределят линиите.
„Карат С” искаха още през 2012 г. да прекратят договора си с общината, като тогава пък се оказа, че лихвата по задължения на Центъра за градска мобилност към фирмата е "надписана" с 2.6 млн. лв.