Опашките от автомобили на Дунав мост продължават и днес. По данни на Гранична полиция колоната се е стопила с 2 километра - от 8 на 6. Въпреки призивите да се използват и другите гранични пунктове, повечето превозни средства предпочитат да преминат при Русе.
„На Свищов фериботът качва само 4 камиона. Значи 100 камиона, по един час, направете си сметка колко време трябва да чакаме на Свищов. По-добре тук да чакаме 15 часа”, посочи шофьор.
Допълнително затруднение създава светофарната уредба в средата на моста, която пропуска автомобилите. Тя се управлява ръчно от румънска страна и много често се пропускат повече румънски, отколкото български коли. А липсват елементарни условия за чакащите – няма даже тоалетни.
Шофьорите се оплакват, че опашката обърква почивките им.
От областната управа в Русе обясниха, че са осигурили мобилни тоалетни, но само на територията на самия граничен пункт.
„Това е така, защото смятаме, че изчакването не е с дни, а е в рамките на часове, което позволява на придвижването на товаропотока”, каза зам.-областният управител на Русе Явор Янчев.
Междувременно стана ясно, че фериботът на Силистра прави връзка средно през 40 минути, но ниският Дунав допълнително усложнява движението на съдовете. Опашки има и там.
Друг алтернативен маршрут до Румъния е през новия Дунав мост 2. До него се стига по Е79 през Монтана.
През по-голямата част от пътя трафикът е слаб и до Димово състоянието на настилката е почти перфектно. По пътя за Видим има само един лош участък. За щастие, той е твърде кратък.
„Сравнително спокойно е, засега поне”, коментира един от шофьорите по маршрута Румен Тодоров.
Очаква се трафикът да намалее с края на лятото, заради големия брой туристи и товарни камиони. Ремонтните дейности при Русе също трябва да се приключени до началото на есента.