Официално беше открита 34-километровата отсечка Харманли-Димитровград на автомагистрала „Марица”. Изграждането отне 3 години и половина.
Малко преди 17 часа приключи церемонията по откриване на Лот 2 на автомагистрала Марица, на пътен възел „Димитровград”, който според АПИ в момента е най-големият пътен възел в страната.
На церемонията присъстваха премиерът Бойко Борисов и министрите на регионалното развитие и на транспорта Лиляна Павлова и Ивайло Московски.
Общата дължина на откритата отсечка от Димитровград до Харманли е 34,22 км. Пътят е изграден с европейски пари и със съфинансиране от националния бюджет. Стойността на договора за строително-монтажни работи е над 146 милиона лева.
До последно строители бяха на магистралата, чието откриване днес бе под въпрос. Дефекти наложиха спешно преасфалтиране.
„Бяха установени много къси участъци, които не отговаряха на нашите норми. И естествено изпълнителят за собствена сметка ги отстрани веднага. Става въпрос за общо 100 метра”, обясни инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ.
Сега строителят дава гаранция, че поне 10 години 34- километровото трасе няма да бъде пак ремонтирано. Пътят е важен, защото ще поеме целия трафик към границата с Турция.
Два пъти по-бързо по отсечката
От всяка една магистрала се очаква да бъде по-безопасна и по-бърза и по тази причина екипът на bTV направи експеримент – засякохме за колко време ще стигнем по магистралата от Димитровград до Харманли
Бързо развиваме максимално допустимата скорост от 140 километра в час. Пътуването е бързо и комфортно. Скоро виждаме отбивката за Харманли. Спираме хронометъра - 34 километра за 15 минути.
В Харманли отново пускаме хронометъра и поемаме обратно по международния път Е80, който е един от най-опасните в страната. Движейки се по пътя, разбираме защо – кара се с изключително внимание. Трафикът е интензивен, на места пътят е лош, а ограниченията на скоростта са чести.
Пътуването ни свършва там откъдето тръгнахме – на пътен възел Димитровград. Засичаме времето и установяваме, че по стария път се връщаме за близо 35 минути. Разликата е двойна.
Строителите обещават след седмица и ремонтните дейности около Свиленград да приключат и от Димитровград до Капитан Андреево да се пътува само по една магистрала.
Без заплати
При откриването на магистралата стана ясно, че някои от фирмите подезпълнители дължат пари на работниците си. Получихме сигнал, че една от фирмите има неразплатени три работни заплати към служители.
От фирмата потвърдиха забавянето. Причината била, че и държавата не се е разплатила напълно с тях. Все пак строителят обеща до две седмици да изчисти задълженията си към персонала.