Общо 34 милиона лева от публичната инвестиционна програма на правителството ще бъдат вложени в инфраструктура в Северозападна България през тази година. Те ще бъдат изразходвани за ремонт на второкласни и третокласни пътища на областите Враца, Монтана и Видин, съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева.

Във вторник заедно с шефа на Пътната агенция тя инспектира строителството на обходния път на Враца. Трасето е част от международния път Е-79, дължината му е почти седем километра и е на стойност 17 млн. лв.

Намерението е да бъде завършено за Ботевите тържества и да поеме натоварения трафик за Дунав мост 2, който в момента минава през самия град.

„Преди малко разговарях и със строителите, те ме увериха, че ако няма много дъждове, пътят ще бъде готов на първи юни, т.е. предсрочно и ще можем да пуснем обхода за празника на Враца”, обясни министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева.

Министърът уточни, че за второкласната и третокласната пътна мрежа на Враца ще бъдат отделени 9 млн. лв.

След това министър Терзиева и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" Стефан Чайков направиха „първа копка" на рехабилитация на второкласния път II-13 Криводол-Девене- Борован. По проекта се предвижда основен ремонт на участъци от второкласния път от границата на област Монтана през Криводол, Девене до Борован с обща дължина 19 километра, като ще бъде извършен и ремонт на мост над река Ботуня.

Строителните дейности в размер на 10 193 976 лева ще се извършат с подкрепата на оперативна програма „Регионално развитие". Изпълнител на проекта е сдружение „Пътища Северозапад 2012".

Министър Терзиева отбеляза в словото си, че второкласният път е най-пряката връзка на област Плевен през Бяла Слатина и Криводол с област Монтана и главен път Е-79 към Дунав мост 2 във Видин. По думите й изпълнението на проекта ще подобри живота на хората и безопасността на движение в малките населени места край пътя. Тя допълни, че това е част от изпълнението на ангажиментите на правителството към населението в най-изостаналия регион на страната, което ще продължи с ремонт на второкласната и третокласна пътна мрежа.