Жител на Търговище вече четвърти месец чака да му сменят електрическия предпазител за жилището. За все още неизвършената услуга досега той е платил на Енергото близо 350 лв. и продължава да чака.

Всичко започва със закупуването на проточен бойлер през октомври миналата година. За да издържи на по-голямата консумация, електрическият предпазител трябва да бъде сменен с по-мощен.

„Искаха ми разни документи, от съвета, от кадастър, накрая се установи, че трябвало да взема само един документ - една скица, която обаче отиде една седмица, докато ми я издадат”, обяснява Никола Якимов.

За издаването на скицата клиентът е платил такса от 22 лева, след което носи скицата в Енергото.
„Казаха ми - ще направим най-напред проучване, за което трябва да заплатиш 75 лв. Платих ги и някъде може би след две седмици дойдоха двама с едно апаратче, заснеха прословутия предпазител и казаха отново „ще чакаш”.

След две седмици Никола Якимов получава становището. Следва нова процедура - да подаде заявление за сключване на договор за условията и начините на присъединяване. Определеният срок за това е 30 дни.

„След което ми казаха, че този договор сега ще отиде във Варна и там като одобрят, ще се върне. Извикаха ме отново в Енергото и ми казаха: Одобрен си, нещата ще се случат, но сега трябва да направим нов договор, но сега трябва да заплатиш 252 лв. Според мен е напълно излишен втори договор, след като те много добре разбраха, че искам да ми сменят предпазителя. Като изнудване го приемам, защо беше необходим този втори договор? Платих 252 лв. и ми казаха отново, че трябва да чакам около 2 месеца, за да се случи случката - да сменят предпазителя. Чакам, чакам и се реших да ви потърся”, обяснява още мъжът.

Самият клиент по професия е електротехник и притежава най-високия разряд по специалността. Има 42 години трудов стаж. „И им казах - предлагам ви аз да си сменя предпазителя, но не искам санкции, искам всичко да си бъде законно.Те ми отговориха - ако ти го направиш това нещо, ще последва и глоба и пак ще платиш тези пари”.

Вече четвърта година Якимови са приемно семейство на едно 9-годишно дете.

Екип на bTV потърси представители на Енерго-ПРО във Варна. От там в официален отговор, в който се казва: „Обръщаме внимание на това, че въпреки очакванията на клиентите за лесна и бърза услуга, както я наричате „смяна на предпазител”, за да се стигне до фактическата му подмяна често се изисква извършването на редица други дейности. Например: възможно е, за да се осигури исканата мощност, да се наложи подмяна на захранващия кабел с такъв с по-голямо сечение или да се подмени съществуващата комутация в таблото, захранващо сградата и др. Компанията вече е предприела действия към фактическото изпълнение на услугата за обекта на клиента и Ви уверяваме, че тя ще бъде извършена в установения по наредба срок.”