Лош ремонт е причина за инцидента във Враца, при който в понеделник уличното платно в центъра на града пропадна при преминаването на 30-тонен камион. Произшествието повдигна въпроса дали проектът за водния цикъл на града се изпълнява качествено.

Проектът за водния цикъл е най-скъпият във Враца. Бенефициент е Общината, а изпълнителите - избрани след възлагане на обществена поръчка. От фирмата, полагала канализацията във въпросния участък, се опитаха първоначално да оправдаят пропадането с открития подземен теч на питейна вода.

Впоследствие обаче признаха: „Изкопът трябва да се остави поне два месеца да уляга, а ние в сряда го копахме, в петък го асфалтирахме, за да може да мине тролеят и да не пречим на учениците”, обясни представителят на фирмата-изпълнител Тихомир Тодоров.

Не сроковете, а пропуски в уплътняването на насипа са причина за пропадането, реагираха остро от Общината. „Общината от ранна пролет за улеснение на строителите обяви, че ще спре движението на тролейбусния транспорт между 15 юли и 15 септември. Два месеца малък срок ли е да се изпълни? Той може да го изпълни и за една нощ, ако не може да си направи организация”, коментира инж. Марияна Рашева от Община Враца.

От Общината обявиха, че освен строителя, който ще отстранява дефектите за собствена сметка, ще бъде санкциониран и строителният надзор - заради слаб контрол. Врачани обаче са притеснени, че при евентуално следващо пропадане някой може да пострада.

„Добре, че беше камиона, ми не беше тролеят с народа след него”, коментира Иван Борисов.

Екипът на bTV видя, че до късно вечерта в понеделник се асфалтираха и други пропаднали участъци по трасето на водния цикъл. Преодоляването им е истинско предизвикателство за шофьорите. „Някакъв ад е, аз такова нещо не съм виждал, аз съм работил пет години в Коми, такива пътища няма”, сподели шофьорът Пламен Миланов.