Много от пострадалите след потопа в Бургаско хора твърдят, че многократно са търсели спешните служби, но без резултат. Виновен ли е спешният телефон 112 за закъснялата помощ?
Още преди година и половина в свое разследване bTV разкри, че системата работи в авариен режим. Какъв е случаят с наводнението в Бургаско.
Водната стихия връхлита село Черни връх, най-пострадалото, през нощта. Станка Александрова е сама вкъщи, когато чува, че съседката ѝ вика за помощ. Жената обяснила, че с неподвижния си съпруг са в капан, а нивото на водата се покачва.
Станка разказа пред bTV, че е звъняла много пъти на тел. 112, но помощ така и не се появила.
Следгаранционното обслужване на спешния телефон е изтекло и от около две години тя се поддържа единствено с ресурса на МВР. Оттам признават, че състоянието на системата е риск за националната сигурност.
От МВР не коментираха за bTV как е работел телефон 112 по време на бедствието. Според наши източници обаче е издържала на натоварването.
„Поразеното населено място е малко. Хората, които са звънели като количество са малко, затова системата го е поела без проблем”, категоричен е Георги Пешев от Асоциацията на комуникационните и информационни специалисти.
На среща с неправителствения сектор от МВР са съобщили, че отменената обществена поръчка за ремонт на тел. 112 се подготвя отново. За целта са отделени 8 млн. лв.