Преди 5 години държавата отдели близо 60 милиона лева за спешен ремонт на 60 моста. 11 от тях – опасни. Парите стигнаха само за най-големите съоръжения.
За по-малките, като това над река Елшишка на 90 км на АМ „Тракия” пари няма. Въпреки че отгоре настилката изглежда перфектна, отдолу мостът е в окаяно състояние. Шофьорите няма как да разберат върху какво се движат.
Инж. Виктория Бързакова обаче знае как изглежда едно съоръжение с тежки проблеми. Пред камерата на bTV тя направи кратка „инспекция” на моста.
Долното строене е в достатъчно добро състояние, за да може да се ремонтира, но връхната конструкция е силно повредена от водата. Причината – още при строителството не е предвидено отводняване при снаждането на панелите. Някои от тях са провиснали. Арматурата видимо е много корозирала.
Инж. Бързакова допълни, че бетонът от преди десетилетия очевидно е бил некачествен, защото иначе не би трябвало да се наблюдават олющванията под моста.
От пътната агенция посочиха в официално писмо, че са наясно с проблемите, но на този етап нямат средства, за да ги решат. Хората от региона, които се налага да минават под моста, за да пресекат магистралата, признават, че се страхуват, че той може да падне върху главите им.