Когато цифрите говорят и тези, които преди управляваха т. нар. "синя" София, ще замълчат. За 23 години - 9 км метро, откакто ГЕРБ управлява - 30 км метро за 10 години. Това каза министър-председателят Бойко Борисов на официалната церемония по въвеждането в експлоатация на метрото до Летище София.
Припомняме, преди Борисов, дългогодишен кмет на столицата беше Стефан Софиянски, по това време – от СДС. Преди него пък беше друг „син” кмет – Александър Янчулев. В момента СДС е част от Реформаторския блок.
„Ако бяхме преди 90-та годинам Братоев щеше да е герой на социалистическия труд”, посочи премиерът.
„Всеки ден 500 хиляди души ще разбират каква придобивка имат", заяви Борисов, който допълни: „Даваме тази екстра на банките - да си сложат кредитната карта и направо хората да се качват на метрото”.
„Милиарди вкарахме в инфраструктура. 100 млн. лева сме заделили вчера и отсечките на автомагистралите ще бъдат ремонтирани. Ние от ГЕРБ строим. Думите отлитат, направеното остава. Асфалт не се е яло, но като го няма, загиват хора", каза още Бойко Борисов.
„Метрото е голяма придобивка не само за София, но и за цяла България”, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя отбеляза, че това е проект на партньорство и на екипна работа и благодари на ЕК, че дава проекта за пример.
Новопостроената отсечка е знакова, защото превръща метрото в мултимодален транспортен център, осъществявайки връзката между летището, Централната гара, автогарата, отбеляза Фандъкова.
Над 1 млрд. лв са заделени, откакто Бойко Борисов се занимава лично с метрото, посочи транспортният министър Ивайло Московски.
„За новия програмен период за третия метродиаметър има заделени около 800 млн.лв”, каза още той.
Очаква се през новия участък на метрото да се превозват 45 000 пътници дневно и да се намали трафикът в района с 12 процента, както и да се спестят 8000 тона вредни емисии във въздуха.
Днес ползването на метрото ще бъде безплатно.
Преди пуска на новата отсечка, граждани сигнализираха за редица проблеми с изпълнението й. Въпреки това, от „Метрополитен” са категорични, че става въпрос за дребни недостатъци, които ще бъдат отстранени.