Г-н Бартолайт, повече от 20 години работите в различни телевизионни станции по света. Какво разказвате на колегите си за bTV? С какво се различава от всички останали?

"bTV Media Group е фантастична компания. Това си казах в момента, в който влязох в ролята си на главен изпълнителен директор и имах възможността да наблюдавам в детайли работата на всеки отдел. И това го казвам на всеки, който ме попита за bTV.

Знаете, че телевизионният бизнес в цяла Европа по някакъв начин си прилича във всяка страна. Нека ви дам един пример: Аз продуцирах „The Voice“ като формат за ProSiebenSat.1 в Германия, за TV2 в Унгария и сега за bTV. И мога да ви кажа, че продукцията и качеството на предаването напълно отговарят на всички международни стандарти, така че в този смисъл няма чак толкова голяма разлика. Нивото на професионализъм и изпълнение са абсолютно на нивото на другите пазари. Всеотдайността на всички в bTV е очевидна, щом видите качеството и разнообразието на нашите предавания, последователността на ни новинарските ни емисии и амбицията, с която посрещаме всеки нов сезон.

Едно нещо е изключително забележително в bTV и това е нейното наследство. Във всеки свой проект bTV гарантира, че носи необходимата отговорност по отношение на развитието на марката и бранда. bTV е утвърден медиен бранд в България и е важно да се уважава това наследство. Като медийна група тя е пионер в развлекателната индустрия и основен участник в социалния живот, и ние като екип имаме споделената отговорност да уважаваме това наследство и да се уверим, че надграждаме всички направления на развлекателната индустрия."

Кой е най-ценният актив на bTV? Как го умножавате?

"Основният актив на компанията са нейните хора и това колко високо оценяваме всеки един от тях в ежедневната му работа. Медийният бизнес има една много специфична привилегия - и това е възможността за мигновено удовлетворение и потвърждение на работата ти. Веднага можеш да видиш проекта на екрана, да го чуеш по радиото или да го превъртиш в дигитален формат и да почувстваш удовлетворението от това, че е оживял.

 

Виждам го в очите на хората, виждам го и в моите, затова се грижа всеки да получи възможност да осъществи страхотните си идеи. Насърчавам среда от изключително талантливи, отдадени и професионални екипи и заедно носим споделената отговорност да правим bTV Media Group все по-добра."

Рейтинг винаги и на всяка цена. Какви са рисковете от подобна политика? Има ли други критерии за успеха на една телевизионна станция?

Снимка: Костадин Кръстев, Коко

"Рейтингите и резултатите в крайна сметка са важни, но отвъд тях има много повече. Работата в една телевизионна компания е свързана с отдаденост, изпълнение и любов към продукта. Необходимо е да се поддържа отворена култура и да се подхранва амбицията да се усъвършенстваш и да продължаваш напред, защото е необходимо много, за да стане едно предаване страхотно.

Може да има предавания, в които рейтингите не винаги са най-добрите, но обратната връзка oт хората надхвърля това. Пътят на един медиен продукт е емоционален и повярвайте ми, по-ниският рейтинг няма да компрометира удоволствието от процеса на неговото създаване. Разбира се, това ще ни мотивира да се подобрим и да определим областите, в които бихме могли да се подобрим, а процесът на това ще бъде също толкова удовлетворяващ. В нашия бранш единственият риск е да не направим тази крачка."

Как защитавате свободата на словото? Трябва ли винаги да се изказват всички гледни точки?

"Съвременният свят носи със себе си пъстра действителност. Източна Европа е регион с много скорошна история и обществата все още се справят с промените, през които е преминала след 1989 г. Имам дълга история и опит в региона, работил съм като чуждестранен кореспондент в множество държави в Източна Европа и вярвам, че осигуряването на равнопоставена платформа за всички съществуващи гледни точки е задължение и отговорност на медиите.

Реалността е система от многобройни социални и политически фактори, не е двуполюсна и като една от водещите медийни групи в страната, трябва да бъдем платформа за изразяване и дискусия. Това е, което хората търсят, и ние имаме журналистическия дълг да го правим. И мога уверено да кажа, че bTV Media Group много успешно дава равни възможности за изразяване и опитът ни го показва."

Различава ли се ръководителят на голяма медия от всички ръководители в други области? Какъв е вашият отпечатък в bTV и в нейния бизнес?

"Знаете, че на сцената в театъра, ако искате да разберете кой е лидерът, никога не гледайте как е облечен някой или как се държи. Просто наблюдавайте как се държат другите около него - така ще разберете.

Добрият ръководител е човек, който не е обсебен от бюрокрацията, не е брояч на цифри, а е човек, който има добър усет за работата, за хората около него и за процесите, които превръщат идеите в реалност. Щастлив съм, че имам пълна 360-градусова представа за това как работи медийния бизнес, защото освен като журналист съм имал възможността да работя и да премина през всички сфери, които изграждат една медия - програма, продукция, разпространение, продажби, дигитални технологии, а след това - като управляващ директор на няколко канала в Унгария и Германия, а сега и като изпълнителен директор в България.

Вярвам в иновациите, диверсификацията, постоянния стремеж да бъдеш пазарен лидер, процес, предшестван от открити дискусии и добре пресметнати решения в култура на уважение."

Каква е личната ви кауза извън работата?

"В свободното ми време често можете да ме намерите там, където е изкуството. По цял ден гледам документи и новинарски емисии на работа. След това избирам да гледам изкуство. То вдъхновява хибриден начин на мислене в главата ми и дори в търговска перспектива, и има невероятен нестандартен подход за обединяване на проекти. Вярвам, че модерното изкуство вдъхновява бизнеса и ме подтиква към по-критично мислене."

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK