Напрежение зрее в БДЖ. Работници от предприятието за ремонт на локомотиви протестират срещу затварянето на халето. От холдинга отричат, а подозренията са за частни интереси.
Едно от най-модерните халета на БДЖ за ремонт на локомотиви в цяла България е „Кончар”. От един месец то е затворено, няма как да функционира и лишава от услугите си частните си клиенти. Работниците подозират, че частна фирма иска да го превземе и да се настани там без пари.
Това са елитните работници на „БДЖ Кончар” – българо-хърватската фирма, специализирана в ремонт на 7 вида локомотиви, с български и международни клиенти.
Локомотивите им пристигат дотам по държавния железен път. От скоро пътят е прекъснат.
Официално предупреждение за затваряне на пътя няма.
Охранителите на депото пристигат с палка в ръка:
„Аз само така се разхождам бе, булка, по-опасен съм, когато съм без нея, не с нея”, казва един от тях.
БДЖ е собственик на 49% от дружество. 51% са на хърватското дружество. Основен клиент на фирмата е БДЖ, но отказва да ремонтира локомотивите си там и води дела за 2 милиона лева наем.
Модернизацията на депото струва милиони, инвестирани в съвременни машини.
От БДЖ отговориха писмено, че „БДЖ Кончар” им дължи 2 милиона и не знаят защо е затворено дружеството. Нямат намерение да го закриват и няма да уволняват работници. Дори били готови да ги преназначат, ако „Кончар” ги уволни.
При затворени линии, екипите ще трябва да тичат като линейка на мястото на аварията, за да си вършат работата с голи ръце.
Работниците протестират, изпратили са писма до министър-председателя и до хърватското посолство. Отговор до момента няма.