"В момента изпълняваме разширението на един от участъците на бул. „Ломско шосе“ - от метространция "Ломско шосе" до ул. "107", съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно със зам.-кмета по строителството Ангел Джоргов провери строителните дейности.
Реконструкцията на този участък, която започна през миналата година и ще приключи през това лято, възлиза на 12,5 млн. лв. "Работи се активно, полагат се изцяло нови инженерни мрежи – водопровод, канализация, осветление. Това е част от програмата ми за разширение на булеварди, които свързват центъра на София с Околовръстния път", каза столичният кмет.
За участъка от ул. "107" до Околовръстното шосе се изработва подробен устройствен план, който трябва да бъде готов до края на годината, така че през 2024 г. да може да се работи и там и да бъде завършено цялото разширение на бул. "Ломско шосе", посочи Фандъкова.
Тя припомни, че по време на строителството на метрото, цялостно бе реконструирана голяма част от булеварда и сега работата продължава. Кметът информира, че има решение за преместване на митницата в горния участък на бул. "Ломско шосе" към Околовръстното шосе, за да се осигури достъп до бъдещия терен за митниците, което според Фандъкова е много важно, защото сега се затруднява движението по бул. "Рожен", където се намира митницата, пише БТА.
Столичният кмет съобщи, че се работи по седем големи ключови обекта за Столичната община, сред които ул. "Кукуш", "Чепинско шосе", ул. "Йордан Радичков" в кв. "Витоша, ВЕЦ Симеоново". През следващата седмица във вторник предстои да започне работа по пробива на бул. "Филип Кутев", който да свързва ул. "Сребърна" със "Симеоновско шосе" при бул. "Г.М. Димитров". Фандъкова напомни, че заедно с изграждането на изцяло нов, трилентов булевард, се запазва трамвайно трасе в средата на булеварда, което започва от бул. "България" по бул. "Тодор Каблешков" и достига до бул. "Г.М. Димитров" по този пробив.
В район "Връбница" се работи по изработването на проект за реконструкция на трамваен релсов път по ул. "104" в кв. "Обеля", подменя се трамвайното трасе и контактно-кабелната мрежа. Проектът трябва да бъде готов през август, след което да бъде избран изпълнител и реконструкцията да започне. От средата на април по линия на трамвай №6 в "Обеля" ще започне експлоатацията на мотриси с нископодова секция, а до края на май трябва да бъдат подменени всички трамваи по линията.