37 дни след трагичния инцидент на автомагистрала „Струма“ на мястото има нови мантинели, маркировка и знаци.
Има 1 терминал и буфер, направен от италиански производител. Друга част от мантинелата е произведена от български производител, но ясно се вижда, че на втори ред липсват болтове. Другата мантинела, която е произведена в Италия, е с по-големи болтове. Там има поставени и бланки и болтове отдолу.
Проблеми има и с новопоставената маркировка, която на места вече липсва.
От Европейския център за транспортни политики откриват проблем и в знаците – част от тях са поставени не пред, а след препятствието.
„Тези триъгълници са с много нисък клас на светлоотразителност, за разлика от пътния знак. Много често такъв тип буфери биват ударени, защото светят много по-силно, а другия по-слабо“, обясни Диана Русинова.
От пътната агенция уточниха за bTV, че поставената маркировка е временна.
„Монтираният буфер е от най-високия клас. Прилагането на светлоотразителни елементи, монтирани в предната част на буфера, не е забранено. Те не представляват пътен знак по смисъла на Наредба 18 от 2001 г. и поради това използваният клас светлоотразително фолио не е нужно да отговаря на същите изисквания, каквито се отнасят за вертикалната сигнализация“, посочват от АПИ.
Днес от АПИ са възложили на пътноподдържащото дружество да направи преглед на проекта за пътна сигнализация и в най-кратък срок да се допълни сигнализацията.