37 дни след трагичния инцидент на автомагистрала „Струма“ на мястото има нови мантинели, маркировка и знаци.

Има 1 терминал и буфер, направен от италиански производител. Друга част от мантинелата е произведена от български производител, но ясно се вижда, че на втори ред липсват болтове. Другата мантинела, която  е произведена в Италия, е с по-големи болтове. Там има поставени и бланки и болтове отдолу.  

Проблеми има и с новопоставената маркировка, която на места вече липсва. 

Снимка: btvnovinite.bg

От Европейския център за транспортни политики откриват  проблем и в знаците – част от тях са поставени не пред, а след препятствието.

„Тези триъгълници са с много нисък клас на светлоотразителност, за разлика от пътния знак. Много често такъв тип буфери биват ударени, защото светят много по-силно, а другия по-слабо“, обясни Диана Русинова.  

Снимка: btvnovinite.bg

От пътната агенция уточниха за bTV, че поставената маркировка е временна.

„Монтираният буфер е от най-високия клас. Прилагането на светлоотразителни елементи, монтирани в предната част на буфера, не е забранено. Те не представляват пътен знак по смисъла на Наредба 18 от 2001 г. и поради това използваният клас светлоотразително фолио не е нужно да отговаря на същите изисквания, каквито се отнасят за вертикалната сигнализация“, посочват от АПИ.

Снимка: btvnovinite.bg

Днес от АПИ са възложили на пътноподдържащото дружество да направи преглед на проекта за пътна сигнализация и в най-кратък срок да се допълни сигнализацията.