Национален протест на превозвачите се провежда в много от големите градове на страната.

Кулминацията на недоволството е в столицата, където протестиращите са изпълнили пространството пред Министерски съвет в София.

150 камиона и 50 автобуса се включиха в автошествието от бул. „Цариградско шосе“ към центъра на столицата.

В Пловдив над 100 тежкотоварни камиона и автобуси от международния и вътрешния превоз  се събраха на булевард „Кукленско шосе“ до митницата, след което тръгнаха на протестно шествие из града.

Превозвачите заявиха, че  ако правителството не приеме спешно пакет мерки, хиляди хора ще останат без работа, а цените в магазините ще скочат драстично.

По думите на члена Управителния съвет на Съюза на  международните превозвачи Илия Костурски положението в бранша е много тежко, „особено при по-малките фирми с 2-3 до пет камиона, хората са във фалит, необявен“.

Собственикът на транспортна фирма Владимир Майсторов допълва, че „всяко едно нещо,което се превозва с камион, ще се вдигне, ние не искаме дда участваме в тоя грабеж на народа“.

В Бургас протестиращи превозвачи струпаха камиони, автобуси и цистерни на входа на града и още сутринта затрудниха движението по една от най-натоварените транспортни артерии.

Трафикът беше блокиран. Получиха се километрични опашки на входа на  автомагистрала „Тракия“ и на изхода за Созопол и курортите на юг от крайморския бряг.

Транспортният и автобусен бранш са против включването на второкласните пътища в тол системата и настояват за спиране на опасната практика за претоварване на камионите.

„Държавата може да го прекрати точно за пет минути -като се забрани на изходни точки да излизат претоварни автомобили, проблемът ще бъде решен!“, казва превозвачът Валентин Ганчев.

Протест на превозвачите се състоя и в Русе. Камионите направиха автошествие по международния път към граничния пункт Дунав мост и обратно, като се движиха със скорост от 20 км в час. Обиколката им затвори за кратко подхода към границата, което доведе до опашки.

Превозвачите споделиха, че постоянно трошат камионите си по дупките, които би трябвало да бъдат ремонтирани с парите от тол системата.

„Лично ние смятаме, че трябва да получаваме пари, че се движим по тези пътища, във вид на субсидия може да ни го предложат. Защото пътища нямаме, начисляват ни се тол такси, начисляват ни се компенсаторни такси, нещо, което е противно на всички европейски регламенти“, казва Елка Недкова.

Превозвачите, предупредиха, че са готови за още протести, ако не бъдат чути.